بورسین

خرد مانند چشم هستی و جان آدمی است و اگر آن نباشد چگونه جهان را به درستی خواهی گذراند ( فردوسی خردمند)

بورسین

خرد مانند چشم هستی و جان آدمی است و اگر آن نباشد چگونه جهان را به درستی خواهی گذراند ( فردوسی خردمند)

سفره دل سهامداران از عملکرد بیمه ایران در بورس باز شد

شرکت بیمه ایران از جمله حقوقی هایی است که نحوه معاملاتش در بورس سهامداران بسیاری را ناراضی و معترض کرده است چراکه این شرکت طی ماه های اخیر تنها به عنوان فروشنده سهام ظاهر شده و در سهام کمتر شرکتی به عنوان خریدار دیده شده است.

درپی انتشار مطلبی در خبر اهالی مستطیل شیشه ای تالار با عنوان " حرکت عجیب یک حقوقی در بورس" بسیاری از خوانندگان بورس نیوز با انتشار کامنتهایی در ذیل این خبر ضمن انتقاد از نحوه و استراتژی نا مشخص این حقوقی در بورس خواستار رسیدگی مسولین به این موضوع شدند.

بنابر گزارش بورس نیوز شرکت بیمه ایران از جمله حقوقی هایی است که نحوه معاملاتش در بورس سهامداران بسیاری را ناراضی و معترض کرده است چراکه این شرکت طی ماه های اخیر تنها به عنوان فروشنده سهام ظاهر شده و در سهام کمتر شرکتی به عنوان خریدار دیده شده است.

براین اساس بیمه ایران طی پنج روز گذشته در سهام شرکت های داروسازی ابوریحان، پارس خودرو و سرمایه گذاری سایپا اقدام به فروش نموده است .

اما نکته جالب توجه آنست که این شرکت درحالی طی آخرین روز معاملاتی هفته گذشته اقدام به فروش 10 میلیون سهام پارس خودرو و 5 میلیون و 900 هزار سهم سرمایه گذاری سایپا نموده که سهام فروخته شده در نماد داروسازی ابوریحان تنها 5600 سهم بوده است و جالبتر آنکه در برخی موارد سهام در قیمتهای بالاتر خریداری شده و در قیمتهای پایین تر برای فروش اقدام شده که از سوی یک حقوقی باتجربه جای سوال دارد .

از همین رو با اعتقاد بر اصل و ماهیت بازار سرمایه و نیز اختیار سهامداران در سهام تحت مالکیت خودشان به جهت اتخاذ هرگونه تصمیم گیری اما عدم انطباق سرمایه گذاری های این شرکت که عمدتا هم به فروش سهام ختم می شود با شرایط بازار سرمایه سبب اعتراض سهامداران شده است و به همین دلیل سرمایه گذاران از مسولین بورسی تقاضا دارند تا با پیگیری و جستجوی خود علت این اقدام شرکت بیمه ایران را در شرایطی که بازار سرمایه نیاز به اتخاذ تصمیمات انگیزشی به جهت بازگشت اعتماد و اطمینان در سال حمایت از تولید داخل و اقتصاد مقاومتی دارد را جویا شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد